JIM MORRISON - Veran svom duhu

JIM MORRISON - Veran svom duhu
maj 2023.

utorak, 12. srpnja 2022.

GEORGE HARRISON Here Comes the Sun .... work in progress...

 


GEORGE HARRISON

Here Comes the Sun

 

Život Džordža Harisona ispričan njegovim pesmama

 

George Harrison (25.02. 1943 – 29.11. 2001)

 

Čudesni svet poetike i mistike Georgea Harrisona

Bio je tihi, nenametljivi član najpopularnije pop-rock grupe unutar burne istorije rock and roll muzike, bio je gitarista, kompozitor i pevač slavnih The Beatlesa (1962.-1970.), neko koga su unutar velike liverpulske četvorke kreativnih čupavaca zvali Third man, čovek u senci nenadmašnog tvoračkog jezgra liverpulskih buba – Lennon & McCartney, u muzičkim krugovima poznat kao The Quiet man (tihi, nenametljivi čovek). Od malih nogu bio je zaljubljenik u muziku, gitare i razuzdani svet rokenrola, a potom posvećenik istočnjačke duhovnosti i spiritualizma, nekom sasvim drugačijem svetu antimaterijalizma od onog kojem je svojim muzičkim bićem pripadao materijalističkoj zapadnjačkoj kulturi i veri hrišćanstva.

Harrisonovi najraniji muzički uticaji bili su jazz gitarista Django Reinhardt i bluesman Big Bill Broonzy, iako je takođe voleo ukulele i komedijske vinjete Georgea Formbyja. Strast za Elvisom Presleyem dala je Georgeu pristup u svet rock'n'rolla, dok je bio i poklonik countryja, a Chet Atkins i Carl Perkins bili su na vrhu njegove liste omiljenih umetnika iz doba pre nego što su The Beatles sve promenili u njegovom životu (kao i on u životu The Beatlesa, upoznavši ih sa psihodeličnim West Coast zvukom sredinom šezdesetih, potom Bobom Dylanom koji mu je vremenom postao jedan od najvećih prijatelja i saradnika, Ericom Claptonom, Ravijem Shankarom i maestralnim Billyjem Prestonom).

George Harrison ostaće zauvek upamćen pre svega kao veliki čovek, velika duša, Beatles, humanista i jedan od najprefinjenijih stvaralaca melanholičnih tonova senzibilnog lirskog naboja, kompozitor nekih od najlepših pesama unutar besmrtnih The Beatlesa – od Taxman i While My Guitar Gently Weeps, do Something ili Here Comes the Sun, For You Blue ili I Me Mine, ne zaostajući magijom besmrtnosti i nakon raspada The Beatlesa – od prelepe My Sweet Lord, preko božanstvene Give Me Love, do nezaboravnih Got My Mind Set on You ili She’s My Baby.

Ostaće upamćen kao solo gitarista prefinjenih, hipersenzibilnih i autentičnih akorda i tonova, vodeći i prateći vokal i jedan od nenadmašnih kreativaca unutar najboljeg pop-rok benda svih vremena, čovek koji je imao dve velike ljubavi – Pattie i Oliviju, čovek koji je živeo i voleo svoju muziku, prenoseći je svojom nenametljivom duhovnošću kao poruku mira, ljubavi i harmonije ostatku sveta. Ostaće upamćen kao veoma cenjen muzičar i čovek, saradnik sa gotovo svim značajnim muzičkim imenima druge polovine XX veka i suosnivač još jednog legendarnog rok benda s kraja osamdesetih – slavnih Traveling Wilburys.

Potrebno je spomenuti još jednu fascinantnu činjenicu (kada je reč o svestranosti talenata i nesebičnoj ulozi promotera umetnosti i kulture George Harrison se ostvario i na polju filma, kao i neko ko je na vlastitoj muzičkoj etiketi (Dark Horse) objavljivao mnoge izvođače nesebično im pomažući u surovom svetu industrije) koja dovodi u vezu dva najveća kulturna proizvoda Velike Britanije druge polovine XX veka (The Beatles & Monthy Python’s Flying Circus) koja su neizmerno obogatila evropsku i svetsku kulturu. George Harrison bio jedan od glavnih prijatelja, obožavaoca i stalnih potpora genijalnom timu humorista znanih kao trupa Monty Python (pored toga što je uradio parodiju vlastitog hita My Sweet Lord sa Pajtonima, učestvovao sa prijateljom Ericom Idleom u projektu benda The Rutles, koji je parodirao The Beatlese, njegova je kompanija Handmade Films finansijski potpomogla snimanje kultnog filma Brajanovo žitije trupe Monty Python). Ono što su Harrison i pomenuti The Beatles uradili u svetu muzike, ludih šezdesetih, kako muzikom, tako i specifičnim, ironičnim, nadrealnim humorom, samo je promenilo formu i uz dodatnu energiju ekipe visokoobrazovanih otkačenjaka sa prestižnih Cambridgea i Oxforda, poprimilo formu skečeva, filmova, na kraju i muzičkih, pozorišnih komada, okrenuvši sve nedodirljivo još jednom naglavačke.

Časopis Rolling Stone proglasiće ga jednim od najboljih gitarista rokenrola. Ovo je knjiga posvećena jednom krajnje originalnom čoveku i umetniku, ovo je sentimentalni i letimični osvrt na njegovu dirljivu poetiku i duhovnost usmerenu ka harmoniji, miru i ljubavi u svetu koji ga nije baš najbolje razumeo i u potpunosti prihvatao. Ovo je romantičarska reminiscencija, omaž duši jednog velikog i nenametljivog čoveka čiji stihovi nadilaze vreme i prolaznost svih onih koji nikad neće razumeti neke mnogo suptilnije, nematerijalne vrednosti i tanane titraje srca jedne krajnje hipersenzibilne duše. Ovo je životna priča Georgea Harrisona ispisana njegovim nezaboravnim pesmama i muzikom koje su nadživele ovozemaljsku prolaznost svega, utirući put duši jednog velikog čoveka i umetnika ka besmrtnosti.

Why are you in the darkness?Look for the light. The light is within.

Pesme Georgea Harrisona nosile su u sebi jedinstvenu unutrašnju svetlost, zaodenutu setnom pomirljivošću i nežnim titrajima jedne čudesno smirene duše. One su bile odraz i ogledalo duše jednog prefinjenog stiliste, mistika sa neobičnim smislom za humor i poetiku koja se nenametljivo raspršivala svim čulima pažljivog i za to spremnog slušaoca ili čitaoca. Ono što je započeo u grupi The Beatles, daleke 1963. godine sa pesmom Don’t Bother Me, zatim  proširio interesujući se za folk muziku i Boba Dylana, a potom i klasičnu indijsku muziku i misticizam, dalo je svoje autentične plodove već sredinom šezdesetih godina XX veka.

Pričali smo o prostoru između nas svih

I o ljudima koji se skrivaju iza zida iluzija

Nikad ne vide istinu

A onda je previše kasno kad preminu...

Pričali smo o ljubavi koju bismo mogli deliti kad je nađemo

I da damo sve od sebe da je držimo tamo našom ljubavlju

Našom ljubavlju mogli bismo sačuvati svet kad bi samo znali

Pesmom U tebi, bez tebe Harrison ponire u oniričke slojeve ljudske emotivnosti i izražajnosti, treperenja duše unutar polova postojanja i konačnog čovekovog oslobađanja od okova materijanog i smrtnog, nebitnog i iluzionistički nestvarnog. Naglašena i prožeta čudesnim zvukom indijskih bubnjeva i hipnotičkim zvucima magičnog sitara, Harrisonova poema Within You Without You prožima filozofski i duhovno celokupno čovekovo biće. Harrisonov istočnjački misticizam prepliće se sa njegovom setnom lirikom u savršenu harmoniju vanvremenske poetike onostranog i večnog.

Na filozofsku poemu o suštini života, ljubavi i samog postojanja čoveka, nadovezuje se, godinu dana kasnije, svojom nestvarnom muzičkom lepotom, blues emocijom i radošću čoveka koji iskreno voli i čija gitara nežno jeca trepereći u srcu poput čiste ljubavi muškarca prema ženi božanstvena While My Guitar Gently Weeps sa besmrtnog White albuma (1968.) The Beatlesa. Harrison je napisao u jesen 1968. godine, a odsvirana je uz malu pomoć velikog prijatelja i muzičara Erica Claptona, vodećeg britanskog majstora gitare i bluz čistunca. Nadahnuti Harrison svoju inspiraciju za jednu od najlepših pesama The Beatlesa i najlepših pesama uopšte pronalazi u Kineskoj knjizi mudrosti (I ching). Bio je to period punog sazrevanja Georgea Harrisona – i kao čoveka i kao muzičara i kao poete. Prvi siguran znak nadolazeće kreativne oluje i sunca novog života bila je neponovljiva i neopisivo lepa lirska slika i metafora rađanja nove ljubavi, maestralna Here Comes the Sun, setna i božanstvena pesma sa najzrelijeg The Beatles albuma Abbey Road, 1969. godine.

Mala draga, bila je duga, hladna, usamljena zima

Mala draga, kao da nije bila ovde godinama,

Evo sunca i kažem sve je u redu

Mala draga, osmesi se vraćaju na lica

Mala draga, osećam da se led polako topi,

Evo dolazi sunce i kažem da je sve u redu

Bio je to kreativni vrhunac Harrisonovog stvaralaštva unutar The Beatlesa, začinjen sjajnim numerama sa Let It Be (1970.) albuma poput maestralnih, setnih blues komada: For You Blue i I Me Mine, pesama za sva vremena koje ostaju kao trajne spone autora sa večnošću i božanskim dahom veličanstvenosti. Kruna svega, po mišljenju mnogih, bila je još jedna ljubavna, melanholijom obojena balada jednostavno nazvana Something, jedan od brilijanata koji su put večnosti odveli duh The Beatlesa.

Poslednjih godina boravka u The Beatlesima Harrison je sve više pokazivao i razvijao sopstveni, osobeni kantautorski talenat i kreativnost. Pored niza vanvremenskih, već pomenutih pesama, kao i nepomenutih, ništa manje izvrsnih kantautorskih bisera: Think for Yourself, I Need You, You Like Me Too Much, If INeededSomeone, Blue Jay Way, Only a Northern Song, It’s All Too Much ili Old Brown Shoe – budućih rokenrol klasika, on se okreće stvaranju avangardne muzike. Novembra 1968. objavljen je Harrisonov prvi nezvanični solo album Wonderwall Music, kolekcija orijentalne muzike za psihodelični film Wonderwall (krajem 1967. godine, filmski reditelj Joe Massot, koji je upoznao The Beatlese na setu filma Help! pitao je Georgea hoće li komponovati muziku za film koji snima i koji će se zvati Wonderwall.) Massot je prvobitno želio da Bee Gees komponuju muziku za njegov film o usamljenom profesoru, kojeg glumi irski glumac Jack McGowan, koji ugleda, a zatim postane opsednut svojom prelepom komšinicom, modelom Voguea po imenu Penny Lane, koju glumi Jane Birkin. S obzirom na potpunu umetničku slobodu da komponuje šta god želi, George je ugrabio priliku da zapadnu publiku dodatno edukuje o indijskoj muzici), a nedugo zatim i album Electronic Sound (1969.) eksperimentalni album atmosferskih smetnji i drugih oblika muzičke tehnologije snimljen pomoću Moog sintisajzera (prva strana ovog avangardnog albuma, snimljena februara 1969. u Harrisonovoj kući u Esheru, Surrey, England, zvala se Under the Mersey Wall i odnosila se na reku na kojoj je izgrađen grad Liverpool, dok je druga strana snimljena nešto ranije, novembra 1968. u Los Angelesu, USA, pod nazivom No Time Or Space). Bio je to lagani uvod u ono što će uslediti 1970. godine, nakon raspada The Beatlesa, prvi zvanični Harrisonov solo album - i to kakav!

Harrison kreativno eksplodira na trostrukom solo albumu All Things Must Pass (1970.) koji se sastojao od dve ploče njegovih pesama, uglavnom ostavljanih po strani u vreme rada sa The Beatlesima i jedne ploče snimljene sa prijateljima poput benda Dealaney & Bonnie, Claptona, Ringo Starra, Billieja Prestona i Klausa Voormana. Bila je to niska bisera, poput My Sweet Lord, What is Life, Hear Me Lord, Beware of Darkness, Isn’t It a Pity, Have You Anytime (napisana s Dylanom), If Not for You (obrada Dylanove pesme), Let it Down, Run of the Mill, Awaiting on You All...

Zaista želim da te vidim

Zaista želim da budem sa tobom

Zaista želim da te vidim Gospode

Ali tako dugo treba do toga moj Gospode

Zaista želim da te spoznam

Zaista želim da idem sa tobom

Zaista želim da ti pokažem Gospode

Da neću dugo trajati, moj Gospode,

Moj slatki Gospode

Pesma My Sweet Lord ostaće zaštitni znak Harrisonovog post–Beatles rada, njegova verovatno najpopularnija pesma. Ipak, u vreme pojavljivanja ona je izazvala burne reakcije kao previše religiozna, kao mogući plagijat pesme He’ So Fine grupe The Chiffons, kao i zbog istovremenog hrišćanskog speva aleluja i hinduističke mahamantre Hare Krišna koje se pominju u pesmi. Harrison je tvrdio da ga je inspirisala pesma The Edwin Hawkins Singersa - Oh, Happy Day. Harrisonova razmišljanja o pesmi bila su sledeća:

Razmišljao sam dugo da li da snimim My Sweet Lord ili ne. Kada sam je pisao, mislio sam da sam se stvarno posvetio nečemu. Mnogi ljudi će me mrzeti, jer se ljudi plaše nepoznatog. To je ljudski instinkt. Poenta je da sam stavio glavu na panj, ali ne mogu svi pevati bi-bap-bejbi.

Harirson je pesmom My Sweet Lord pokušao da objasni da je muzika religija i da je zvuk Bog, da ide kroz zvuk, te da se kompletan smisao života, filozofija, prenosi zajedno sa muzikom. Bio je oduševljen tradicionalnim dvanaestožičanim muzičkim instrumentom sitarom i njegovim hipnotičkim zvukom, muzičarem Ravijem Shankarom za kojeg je tvrdio da ne svira sitar, već on sitarom meditira. Njih dvojica organizovaće prvi veliki humanitarni koncert u bogatoj rokenrol istoriji, čuveni koncert za Bangladeš 1971. godine. Harrison tih godina prihvata vedsku tradiciju, spiritualizam, meditaciju i popularizuje vedski duhovni pokret Hare Krishna.

Pod tim i takvim uticajima nastaje sledeći Harrisonov album – Living in the Material World (1972.) album prelepe, meditativne muzike, ukrašen sa biserima kao što su Don’t Let Me Wait Too Long i Be Here Now. Try Some, Buy Some i naslovna pesma albuma, kao i mnoge pesme na ovom LP-u, odražavaju Georgeovu duhovnost i uključuju Lord Loves the One (That Loves the Lord) i Give Me Love (Give Me Peace on Earth). George je nadahnut da napiše i The Day the World Gets Round nakon koncerta za Bangladeš. Ostale pesme osvrću se na nasleđe koje su ostavili The Beatles, posebno, Sue Me, Sue You Blues. Ali album odražava Georgeovu želju da na njega gledaju kao na zasebnog umetnika, autonomnog kantautora, a ne samo kao na bivšeg The Beatlesa. Svetlost koja je obasjala svet, Ko to može videti i Budite ovde sada spadaju u ovu kategoriju.

Kako sam suđen materijalnom svetu

Frustriran u materijalnom svetu

Čula nikad zadovoljna, samo rastu poput plime

Da bi me mogla utopiti u materijalnom svetu

Ja živim u materijalnom svetu

Nadam se da ću se izvući iz ovog mesta

Milošću Gospoda Šri Krišne

Moj spas iz materijalnog sveta

Jedno je bilo sasvim sigurno – Harrison se iskreno okreće veri, tvrdeći da će sve proći, da je sve što nas okružuje samo potrošna materija i da je neprolazno samo ono što je neopipljivo.

Većina ljudi bi o materijalnom svetu mislila da predstavlja isključivo novac i pohlepu i vređala se. Ali po mom mišljenju to znači fizički svet. Ideja je da ako je reč o novcu i pohlepi, poklonite pohlepni novac u materijalnom svetu.

I mada je album Living in the Material World doneo još niz antologijskih numera poput Give Me Love (Give Me Peace on the Earth), Be Here Now, Living in the Material World ili Deep Blue, usledio je dugogodišnji kreativni i životni pad jednog velikog čoveka i umetnika.

Želim da te precrtam sa svoje liste

Ali kada si došla kucajući na moja vrata

Izgleda da je sudbina napravila preokret u mom srcu

I ja se vraćam nazad po još više

Trebalo bi da te prezirem

Ali, izgleda da te volim

Uhvatila si me između đavola i dubokog plavog mora

Usledile su potom godine samopreispitivanja i novog rađanja, meditacije i tihovanja, kontemplacije i sazrevanja novih kreativnih nektara.

Naredni album zvao se Dark Horse i označavao je pomak od prethodnika. On beleži razdoblje ličnih i profesionalnih preokreta u Georgeovom životu (pre svega razvod od supruge Pattie Boyd, koja je pronašla novu ljubav kao Layla u naručju Harrisonovog najboljeg prijatelja Claptona). Album uključuje ljupku Maya Love i još raskalašniju, ali neverovatnu saradnju Rona Wooda, Far East Man, a može se pohvaliti i ekipom vrhunskih saradnika među kojima su Jim Keltner, Willie Weeks, Tom Scott i Andy Newmark - osiguravajući gladak zvuk koji oličuje LA scenu 1973/74. George je potom počeo raditi na svom sledećem albumu u aprilu 1975. Izdat u septembru te godine, Extra Texture (Read All About It) uključuje njegovo maestralno priznanje soul legendi Smokey Robinsonu, Ooh Baby (You Know That I Love You), pesmu koja postavlja predložak za ostatak albuma. Ovo je bio moćan Georgeov soul zapis, u kojem ogoljuje dušu i zauzima duševniji pristup muzici. Extra Texture takođe uključuje neverovatne This Guitar (Can't Keep From Cry Cry) i You.

Extra Texture (Read All About It) bio je Georgeov poslednji album za kompaniju Apple Records. Nastavak, njegov sedmi samostalni solo album, izašao je godinu dana kasnije, u novembru 1976. Thirty Three & 1/3 (naziv koji je označavao broj tadašnjih Harrisonovih godina) objavljen je na Harrisonovom novoformiranom Dark Horse Records. Iako je George tokom nastanka albuma bio bolestan od hepatitisa, pokazalo se da je to moćna ploča, puna sjajnih pesama i, u nekim slučajevima, mračnog humora, posebno, This Song, satira o sudskom slučaju oko My Sweet Lord (postoji anegdota iz burnog života Georgea Harrisona koja na najbolji način opisuje njegov sarkastični, ponekad i veoma crn humor. Naime, negde krajem devedesetih, na njegovo imanje nekim slučajem uspeva da uđe agresivni, mentalno poremećeni fan i u brutalnom napadu na njega i njegovu tadašnju ženu Oliviju nanese mu nožem ozbiljne povrede. Kada se sve napokon okončalo, ranjen i okrvavljen George je jednog od gostiju koji su se zatekli u tom tragičnom trenutku na imanju nasmešen, nonšalantno upitao: I, kako vam se čini ovde kod nas?, sebi svojstvenom dozom ironije i humora koji ga je krasio tokom celog života, duhom vedrine koji ga je vodio i u trenucima kad je saznao da je oboleo od kancera pluća a potom i mozga i da su njegove šanse da preživi veoma male). Po Bilbordovom mišljenju bio je to Georgeov optimistični album ljubavnih pesama i veselih šala, jedan od najkomercijalnijih paketa u njegovoj solo karijeri.

I'm shouting all about love
While they treated you like a dog
When you were the one who had made it so clear
All those years ago

I'm talking all about how to give
They don't act with much honesty
But you point the way to the truth when you say
All you need is love

Living with good and bad
I've always looked up to you
Now we're left cold and sad
By someone the devil's best friend
Someone who offended all

We're living in a bad dream
They've forgotten all about mankind
And you were the one they backed up to the wall
All those years ago
You were the one who Imagined it all
All those years ago

Deep in the darkest night
I send out a prayer to you
Now in the world of light
Where the spirit free of the lies
And all else that we despised

They've forgotten all about God
He's the only reason we exist
Yet you were the one that they said was so weird
All those years ago
You said it all though not many had ears
All those years ago
You had control of our smiles and our tears
All those years ago

Dve i po godine kasnije, istoimeni album George Harrison postao je njegovo drugo izdanje za sopstvenu izdavačku kuću Dark Horse. Snimljen nakon Georgeova venčanja s drugom ženom, Olivijom (Olivia Trinidad Arias, rođena 1948., LA, California), čisti je odraz njihove ljubavi, otvarajući se iskrenom Love Comes to Everyone, a uključuje još jednu pesmu o njegovom novom ljubavnom blaženstvu, Dark Sweet Lady. Tu su i Not Guilty, pesma koju je George izvorno snimio deceniju ranije tokom stvaranja The White Album The Beatlesa, i Blow Away, budući američki hit u top 20. 1981. George je objavio album Somewhere in England, svoj prvi album u dve godine i prvu novu muziku od tragične smrti Johna Lennona. Album je doneo još jedan od Harrisonovih hitova – All These Years Ago, omaž Johnu Lennonu (ubijenom decembra 1980.) u kojem je Ringo Starr svirao na bubnjevima, dok su Paul i Linda McCartney te Denny Laine bili prateći vokali.

Nešto više od godinu dana kasnije, Gone Troppo pojavio se kao Georgeov 10. studijski album, a njegov poslednji pod ugovorom s Warner Brosom. Daleko od Georgeova najlepšeg kreativnog trenutka, album je patio od anemičnog muzičkog raspoloženja koje je prevladavalo ranih 80-ih. Glavni singl Wake Up My Love dobar je primer Georgea koji pokušava napisati pesmu koja je bila savremena, umesto da se usredsredi na ono u čemu je zaista bio sjajan. Ali, uz sve to, postoji nekoliko lepih trenutaka na ploči, uključujući Mystical One i Unknown Delight.

Here I go again
Hear that knockin' won't you let me in
Only want that same old thing
Yet it's me here ring, ring, ring

I want your love
Wake up my love
And let it in

Well you know it's me out here
Can't give up now let us make that clear
All I've had's the run around
Though I'm barking like some hound

I want your love
Wake up my love
And let it in

I want your love
Wake up my love
And let it in

My life's been so many ways
Too much darkness gets me crazed
All around us people fight
Christ I'm looking for some light

Inside your love
Wake up my love
And let it in

I don't have no friends of mine
Who can swing me down that vine
Not much sense in what I do
That is why I'm calling you

Inside my love
Wake up my love
And let it in
I want your love
Wake up my love
And let it in
I want your love
Wake up my love
And let it in

Album Cloud Nine (1987.) blistava bitlsovska harmonija i učešće u osnivanju još jednog super benda, naredne godine – fantastičnih Traveling Wilburys sa Orbisonom, Dylanom, Jeffom Lynnom i Tomom Pettyjem, iz čije će se antologijske saradnje izroditi niz bisera kao što su End of the Line, Handle With Care, Nobody’s Child ili She’s My Baby, niska lepršavih i prelepih muzičkih bisera za sva vremena, doneli su Harrisonu novi polet i čudesnu kreativnu energiju.

Album Cloud Nine (nastao u saradnji sa Jeffom Lynneom), predstavljao je Harrisonov trijumfalni kreativni povratak sa vanvremenskom, The Beatles magijom obojenom numerom Got My Mind Set on You. Drugi veliki hit na albumu bila je još jedna magična – When We Was Fab (divna posveta čuvenom kvartetu Fab Fourdakle The Beatlesima, još jedno emotivno sentimentalno putovanje u slavnu prošlost). Mnoga značajna imena (stari Harrisonovi prijatelji i znanci) ukrasila su ovaj sjajan album svojim doprinosom – od Erica Claptona i Eltona Johna, preko Ringo Starra do Garyja Wrighta i Jima Keltnera.

She's got her pudding in the oven
And it's gonna be good
She better not leave me
And go out to Hollywood
She got the best pudding in the neighborhood

She's my baby
She can drive a truck
She can drive a train (my baby, ma-ma my baby)
She can even drive an aeroplane
She's so good to look at in the rain
She's my baby

She's comin' down the sidewalk
She's stumblin through the door
She's coming home from places she's never been before
She sits down on the sofa
She poors herself a drink
Says, "Honey, honey, honey ain't no time to think"

My baby
My baby

[guitar solo]

My baby

She's got a body for business
Got a head for sin
She knocks me over like a bowling pin
She came home last night and said,
"Honey, honey, honey it's hard to get ahead."

My baby
My baby

She can build a boat
She can make it float (my baby, ma-ma my baby)
She can play my guitar
Note for note
She likes to stick her tongue right down my throat
She's my baby

My baby
My baby
My baby [repeat and fade]

Na žalost, bio je to njegov poslednji životni uzlet pre opake pojave bolesti (rak pluća, a potom i mozga), kao i pre tragičnog napada sumanutog obožavaoca, koji je jedva preživeo. Dana 18. novembra 2002. (godinu dana nakon Harrisonove smrti koja ga je zatekla na lečenju u Los Angelesu 29. novembra 2001.) objavljen je posthumno poslednji album George Harrisona pod nazivom Brainwashed, dvanaesto, opraštajno poglavlje njegove solo karijere sa nezaboravnim, dirljivim instrumentalom Marwa Blues, na kojem se pored Georgea kao gitariste pojavljuje njegov sin Dhani Harrison, takođe na gitari i Jeff Lynn na klavijaturama.

Give me love

Give me peace on earth

Give me light

Give me life

Keep me free from birth

Give me hope

Help me cope, with this heavy load

Trying to, touch and reach you with,

Heart and soul

Ommm my Lord

Čudesni svet poetike i mistike Georgea Harisona, senzibilne, setne i lepršave muzike, nestvarnih tonova i damara jednog jedinstvenog srca prepunog razumevanja, trpljenja, svetlosti i empatije nešto je čemu se prepuštam ceo moj skromni, ovozemaljski život, naročito u trenucima kada životne oluje, nepravde i samoća razdiru moje krvareće blues srce gadostima jednog bezosećajnog, materijalističkog, sebičnog i ispraznog sveta posedovanja duhovnih praznina i trošnosti rđe koja samo ponekad sine lažnim sjajem zavođenja i truleži. I dok moja bluz gitara nežno jeca dok život prolazni, ovozemaljski teče u meni i bez mene pokušavam u svom srcu pritisnutom tamom bezbožnog sveta ugledati svetlost, unutrašnju svetlost mistične lepote muzike i lirike jednog čudesnog i neponovljivog čoveka i umetnika – Georgea Harrisona.

Bila je ovo jednostavna životna priča o ljubavi, mistici, muzici, duhovnosti, traganju, praštanju i veri, bila je ovo jednostavna životna priča o čoveku u svakome od nas, jedinstvenom i neponovljivom, priča o velikoj duši i umetniku, poeti Georgeu Harrisonu, o večnom životu koji je tu u tebi i bez tebe i mogućoj, besmrtnoj ljubavi koju bismo svi mogli deliti kada je jednog dana istinski nađemo. Bio je ovo lagani uvod u knjigu koja će vam kroz priče o pesmama ispičati jedinstvenu životnu priču jednog od najznačajnijih umetnika druge polovine dvadesetog veka koji su obojili svet rokenrola svojom čudesnom magijom, lirikom, harizmom, zvukom.

Give me love, give me light, give me peace on the Earth, my sweet Lord!






 

Nema komentara:

Objavi komentar

Kraj Jima Morrisona